Ros tog starten från pole position och skuggades ut på det första varvet av Sundahl och Siverholm. 28 varv senare tog de målfflagg i samma ordning och på samma placeringar.
– Jag fick till en bra start, kom i väg bra och såg att jag hade Lukas och William närmast efter mig, konstaterade Ros, som tack vare sin lyckade helg i Danmark återtog ledningen i mästerskapet.
Närmast efter sig har han Siverholm, som klättrade från fjärde plats.
– Precis vad jag behövde. Vi är på väg uppåt, sa Siverholm och såg belåten ut.
Bakom topptrion från Fragus Motorsport blev hemmahoppet Gustav Krogh fyra med teamkompisarna i M3G Motorsport, Gustav Bergström och Theo Jernberg, direkt bakom sig. Albin Wärnelöv slutade sjua och tog en ny seger i Pro Am före Per Anderson.
Tre förare försvann längs vägen i det varma 30-minutersracet. Marcus Annervi och Isabell Rustad kolliderade och tvingades bryta. Någon målgång blev det heller inte för Emil Persson, som tvingades ge upp sedan han kört sönder ett styrstag.